Ez a számláló a poszt nézettségét mutatja. Mindenképp olvasd el ezt a posztot a részletekért.

HTML

Hirdetés

Magas koleszterin csökkentése természetesen

Magas koleszterin csökkentése természetes készítménnyel

Friss topikok

Linkblog

Blogajánló

Koleszterin csökkentő ételek

2011.02.14. 11:56 MBS2

Magyarországon évente kb. 70.000 ember hal meg szív- és érrendszeri betegségben. Pusztán a homocisztein méregtelenítés révén a halálozást kb. 20%-kal csökkenteni lehetne. 

A homocisztein egy aminosav, amelynek magas szintje a vérben a szív- és érrendszeri betegségek (szívinfarktus, agyvérzés, érelmeszesedés, trombózis) kockázatának emelkedését okozza.

A homocisztein emberi táplálékban nem fordul elő, az csak a szervezetünkben zajló anyagcsere átmeneti terméke. Genetikailag a magyar emberek 11%-ánál a homocisztein méregtelenítést irányító génpár rosszul működik, míg 45%-ánál az egyik gén jól, a másik hibásan működik,  ezért a szervezet rosszul méregtelenít.

Megfelelő tápanyagok kellő időben és mennyiségben történő bevitelével el lehet kerülni, ill. enyhíteni lehet a hibás gének működésének nem kívánatos következményeit - ez az eufenika nevű tudományág legfontosabb tétele.

"A homociszteinszint 25%-os csökkenése 11-16 százalékkal mérsékli a szívinfarktus, 19-24 százalékkal az agyi érkatasztrófák (stroke) és 25 százalékkal a mélyvénás trombózis kockázatát. A homocisztein magas szintje a „Czeizel formulával” (folsav, B2, B6, B12 vitamin speciális arányban) az esetek döntő többségében eredményesen és igazoltan csökkenthető - ezáltal a kockázatok is csökkennek, és nő a túlélés esélye."
                                                      
                                                         Dr. Czeizel Endre
 
Nem kell minden ínyencségről és finomságról lemondanunk, ha a magas koleszterinszintünk csökkentése érdekében diétába fogtunk: nagyon sok olyan étel van, amit épp ilyen esetben ajánlott fogyasztani, csak tudnunk kell, melyek azok.
 
1. Betachol funkcionális élelmiszer

Koleszterinszint szabályozás és az erek védelme.

Speciális zab β-glukánt és egyedi „Czeizel formulát” (folsav és B-vitaminok összetett kombinációja) tartalmaz, csupán 450Ft/napi egy főétkezés.

A készítmény β-glukán hatóanyagának koleszterin csökkentő hatását az Európai Élelmiszer Biztonsági Bizottság  (EFSA) elismerte.

Az EFSA kiemeli az oldható β-glukán fizikai tulajdonságainak jelentőségét:

  • a serum koleszterinszint csökkenése 30 nap fogyasztás után 15% (HDL-LDL arány javulása)
  • diétás rosttartalma 44%, ebből 22% β-glukán
  • hozzájárul az emésztőrendszer egészséges működéséhez, probiotikus hatásokkal
  • mérsékli a vércukor és az inzulin szintjét
  • támogatja a testsúly kontrollt 
  • fehérje, folsav, E-, B1-, B2-, B6-vitamin és ásványi anyagok (Na, Mg, Ca, K, Fe, Zn) forrása

 A termék megalkotásában partnerünk Dr. Czeizel Endre, a bionX Tudományos Tanácsadó Testületének tagja. A magas koleszterin- és homociszteinszint a szív- és érrendszeri betegségek egyik fő kockázati tényezője. Kialakulhat nem megfelelő táplálkozás, mozgásszegény életmód következményeként, valamint genetikai tényezők hatására is.  A βeta-chol összetevői révén természetes megoldást nyújt, és kedvező hatással van a  koleszterin- és a homociszteinszint csökkentésére, a szív- és érrendszer egészségére.

Megrendelem>>Kapcsolat
 

2. Extra szűz olíva olaj
Ez az olaj telítetlen zsírsavakban és antioxidánsokban, vitaminban, ásványi anyagokban rendkívül gazdag, tápanyagtartalma nem károsodik, és nem csökken a feldolgozás során, hiszen sem oldószereket, sem hőt nem alkalmaznak, semmilyen tartósítószert és adalékot nem tesznek hozzá. Fogyasztása javasolt és ajánlott a szív és érrendszeri betegségek megelőzése érdekében.

3. Tengeri hal: szardella, szardínia, lazac
Ismeretes a mélytengeri halakban található omega-3 zsírsav érvédő hatása: csökkenti a vér triglicerid szintjét, az oxidatív és a gyulladásos folyamatok érfal-károsító hatását, ezáltal a plakkok kialakulásának a veszélyét. Megfigyelték, hogy kisebb mértékben fordul elő koszorúér megbetegedés azoknál, akik rendszeresen fogyasztanak halat.


4. Zabkorpa, zabpehely

A zab gazdag vitaminokban (B1, E), és ásványi anyagokban (vas, mangán, kálium, magnézium). Jótékony hatása van az erekre: csökkenti a LDL szintjét a szervezetben (LDL: olyan koleszterinfajta, melyet „káros" koleszterinnek is neveznek, mivel vérbeli szintjétől függően nagyon hajlamos lerakódni az érfalban).

5. Olajos magvak
Az olajos magvak, mint a dió, a mandula, a mogyoró, a pisztácia, a szezámmag, a tökmag, a napraforgómag, a fenyőmag egyszeresen és többszörösen telítetlen zsírsavakban gazdag élelmiszerek. Fogyasztásuk jó hatással van a szív és érrendszerre, de vigyázat: magas kalóriatartalmuk elhízáshoz vezethet!


6. Bogyós gyümölcsök
Étrendünkben feltétlenül szerepelnie kell a gyümölcsöknek, különösen a vitaminokban és antioxidánsokban gazdag bogyós gyümölcsök fogyasztása ajánlott.


7. Zöldségfélék
Minél nagyobb mennyiségben fogyasztjuk őket, annál jobb: a bennük lévő rostok a vér koleszterinszintjére csökkentő hatással vannak, de alacsony kalória-tartalmuk is hasznos, hiszen segíthetnek a súlyfeleslegünktől megszabadulni. Jó hatású a cukorborsó, hagyma, fokhagyma, vesebab, fehér bab.


8. Sovány húsok
A legjobb választás a nem zsírban sült, inkább párolt, vagy főtt csirke- és pulykahús.

9. A növényi szanolt vagy szterolt tartalmazó margarinok

A szakértők a főként folyékony olajból készült (sajtolt vagy ülepített) margarinok fogyasztását ajánlják, amelyek kevesebb telített zsírt tartalmaznak, mint a vaj, nincs bennük koleszterint, transz-zsírsavtartalmuk is kisebb. A növényi szanolt vagy szterolt tartalmazó margarinok csökkenthetik mind a teljes mind az LDL-koleszterinszintet.


10. Zsírszegény tejtermékek

A sovány tejtermékek fogyasztása javasolt: az alacsony zsírtartalmú vagy 0-1,5% -os joghurt, tejföl, fehér sajtok. Kalciumot és proteineket szolgáltatnak a szervezet számára, telített zsírok hozzáadása nélkül.


A koleszterinszint-csökkentő diéta felállításához érdemes orvos, vagy dietetikus segítségét kérni, aki a szükséges életmód-váltással kapcsolatban is tud információkat adni. Fontos, hogy a diétás előírások betartása mellett, rendszeresen ellenőriztessük, illetve mérjük az elért eredményeket. A koleszterinszint méréséről következő cikkünkben lesz szó.

 
A táplálkozástudománnyal foglalkozó szakemberek kutatásainak köszönhetően világossá vált az a tény, hogy a szívinfarktus és az érelmeszesedés sokkal nagyobb arányban fordulnak elő olyan környezetben, ahol a telített zsírok fogyasztása magasabb az átlagosnál. Ennek alapján megvizsgálták, hogy mely ételek azok, melyek közvetlenül erőteljesen előidézik a koleszterinszint kóros megemelkedését. Az élelmiszerek két csoportra lettek osztva. Az első felsorolásban azok a táplálékok találhatók, melyek csökkentik a vérzsírszintet, tehát jó hatással vannak a szervezet koleszterinszintjére, ezzel szorosan összefügg az a tény, hogy ezek betartása testsúly csökkenéshez vezet, hiszen a szervezet megpróbálja elérni az optimális testsúlyt, a koleszterinszint kiegyenlítődése folytán.

A diéta során fogyasztható élelmiszerek

Húsok

  • marhahús
  • csirkehús
  • pulykahús
  • borjúhús
  • sovány sertéshús
  • fehérpecsenye
  • gépsonka
  • halak

Tejtermékek

  • 1,5%-os tej
  • joghurt
  • kefír
  • sovány sajtok
  • félzsíros túrók

Zöldségek

  • a burgonyát kivéve, minden zöldségféle, minden formában

Gyümölcsök

  • meggy
  • málna
  • eper
  • citrom
  • alma
  • körte
  • ribizli
  • narancs
  • grapefruit

Pékáru

  • rozskenyér
  • korpáskenyér

Italok

  • kávé
  • tea
  • ásványvíz

A diéta során tiltott élelmiszerek

Húsok

  • libahús
  • kacsahús
  • belsőségek
  • felvágottak
  • kolbászfélék

Tejtermékek

  • tejföl
  • tejszín és tejszínhab
  • zsíros sajtok
  • magas zsírtartalmú tej
  • sűrített tej

Zöldségek

  • bab
  • borsó
  • lencse
  • kukorica
  • sütőtök

Gyümölcsök

  • szilva
  • szőlő
  • cseresznye
  • őszibarack
  • banán
  • ananász
  • datolya
  • füge
  • dió
  • mogyoró

Pékáru

  • fehér kenyér
  • kalács
  • fehérlisztből készült élelmiszerek

Italok

  • alkohol
  • cukros üdítőitalok

Forrás: koleszterin.blog.hu

Szólj hozzá!

Címkék: koleszterin csökkentő ételek

A bejegyzés trackback címe:

http://magaskoleszterincsokkentese.blog.hu/api/trackback/id/tr702660202

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.